Veel gestelde vragen

Wordt fysiotherapie door mijn verzekeraar vergoed?

Dat hangt af van de door u gekozen zorgverzekeraar en pakket. Wanneer u twijfelt, vraag dit dan voor uw behandeling na aan uw verzekeraar. Dan komt u niet voor onverwachte kosten te staan.

Hoeveel behandelingen krijg ik vergoed?

Dit is afhankelijk van de door u gekozen zorgverzekeraar en pakket. Wanneer u twijfelt, kunt u dit navragen aan uw zorgverzekeraar. Wanneer u bij ons in behandeling bent, kunnen wij dit ook voor u nakijken.

Wat kost een behandeling?

Wanneer u nog budget in uw aanvullende verzekering voor fysiotherapie heeft, hoeft u zelf niet bij te betalen aan uw behandeling. Wanneer u geen aanvullende verzekering heeft of wanneer het budget op is betaald u €32.50 per behandeling. Bij een eerste behandeling betaalt u €44.50.

Wordt er vanuit de basisverzekering ook fysiotherapie vergoed?

Nee, dit wordt niet meer vergoed. Bij een chronische machtiging van uw arts of specialist geldt een andere manier van vergoeding, zie ‘wat zijn de kosten bij een chronische machtiging’.

Wat zijn de kosten bij een chronische machtiging?

Bij een chronische machtiging dient u de eerste 20 behandelingen uit uw aanvullende pakket of zelf te betalen. Afhandeling van de lengte van de machtiging krijgt u hierna de behandelingen uit de basisverzekering betaald tot uw machtiging verloopt. Let hierbij op dat u altijd eerst het eigen risico op moet maken, voordat u het kosteloos uit de basisverzekering vergoed krijgt.

Hoe kan ik een afspraak maken?

Dit kan telefonisch op 077-3544445 of u kunt bij ons in de praktijk binnenlopen en direct met een van onze medewerkers een afspraak inplannen.

Heb ik een verwijzing van de huisarts nodig?

Nee, dit is niet nodig. Bij een chronische machtiging is wel een verwijzing nodig. Of er bij een behandeling aan huis een verwijzing nodig is, verschilt per zorgverzekeraar.

Hoe lang duurt een behandeling?

Een behandeling duurt 25 minuten.

Is er een wachtlijst?

Wij hanteren geen wachtlijst, wij proberen u zo snel mogelijk in te plannen voor een behandeling.

Kan ik een afspraak afzeggen of wijzigen?

Ja, dit kan tot 24 uur van tevoren. Wanneer u het termijn overschrijdt, worden bij u de kosten toch in rekening gebracht.

Kan ik ook aan huis behandeld worden?

Dit kan. Afhankelijk van uw zorgverzekeraar heeft u hier wel of niet een verwijzing van de huisarts voor nodig.

Moet ik iets meenemen naar de afspraak?
  • ID-kaart of paspoort
  • Handdoek
  • Verwijsbrief, wanneer verkregen van de huisarts of specialist.
Wat zijn de openingstijden?
  • Ma, woe & do van 7.00u t/m 18.00u
  • Dinsdag van 7.00u t/m 19.00u
  • Vrijdag van 8.00u t/m 17.00u
Waar kan ik parkeren?

In de straat waar onze praktijk gelegen is, kunt u gratis parkeren.